Fresh Blue
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • פודקאסט
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • פודקאסט
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר
Fresh Blue
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • פודקאסט
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • פודקאסט
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר

על לקוחות. סוגי נאמנות והאם אתם שואלים את השאלה החשובה

פוסט #2 בסדרת Deep Marketing

כשמדברים על Deep Marketing בסופו של דבר עוסקים בשאלה בסיסית: איך נגביר נאמנות או שימוש במוצר/שירות שלנו לאורך זמן?

הספרות מבחינה בין שני ארבעה סוגי לקוחות עקריים ושני סוגי נאמנות לקוחות. בואו נצלול רגע לסוגי הנאמנות.

א. נאמנות מצבית. נאמנות מצבית אומרת שהערך שאתם מביאים לקהל ספציפי, מאד רלוונטי אליהם. הם אוהבים את הפתרון שלכם.  

ב. נאמנות התנהגותית. נאמנות התנהגותית אומרת שהקהל שלכם צריך את המוצר שלכם, אתם עונים לצורך שלו, אבל הוא יתחלף אתכם בהנתן הצעה אחרת. 

הכל מתחיל ונגמר בשאלת הבחירה. כן, התיאוריה הפילוסופית האקזיסטנציאליסטית עוסקת הרבה בשאלה הזו. גם הלקוחות שלכם. רק באופן פחות מושכל ומודע. האם הלקוח נשאר אתכם למרות חלופה טובה/מספקת שיש לו? מה מחיר האלטרנטיבה?

תשאלו מנהלי מוצר או Product Marketing והם יגידו לכם שהכל מתחיל ונגמר בפיצ'ר הבא שהם יפתחו. טעות. גדולה.

מציע להסתכל על זה אחרת. שבו רגע בשקט אחרי שיחות עם לקוחות ותשאלו את עצמכם – האם במוצר/שירות שלנו יש מה שצריך כדי להפוך נאמנות התנהגותית למצבית? כזו ש'אינה תלויה בדבר'?

מהם הרכיבים, שבשיחות עם לקוחות, הבנתם שהם אלו שבגללם הם אוהבים את הפתרון שלכם?

לא מה שאתם חושבים שהכי מענין/מסעיר/שונה מהתחרות. מה הם אוהבים?

לכו ללקוחות הנאמנים שלכם ותבררו איתם מה הם תופסים במוצר כמחזק את הנאמנות המצבית ואז תשאלו את עצמכם איך תוכניות הפיתוח שלכם ל 2021 תומכות באופן אקטיבי ברכיבים הללו גם בשנה הבאה?

אני שומע לא פעם ממנהלי מוצר ו PM  ש'הלקוחות לא יודעים מה הם רוצים'. תגידו, אתם יודעים מה עושה לכם נעים? ברור שכן! התוכן משתנה אבל יש קווים משותפים לנאמנות מצבית במוצר/שירות שלכם.

כלקוחות/משתמשים של שירותים שונים אנחנו יודעים להסביר את ההבדל, בהנחה ונשאלנו באופן אינטילגנטי, תהפכו את העקרונות האלה לבריף שלכם, ולא פיצ'ר א' או פיצ'ר ב'.

אל תלכו על הפתרון הקל. לכו על הפתרון שנכון יותר להדגשת ופיתוח נאמנות מצבית בקרב קהל יעד שזיהתם שחשוב לכם.

 רוצים דוגמה שקל להבין? בעיני ה Genius Bar בחנויות של אפל (ואני לא איש של אפל!) היא דוגמה מושלמת. הרכיב הזה לבדו שינה את מערכת היחסים בין היצרן (אפל) ללקוח. הוספת הגורם האנושי (והיקר!) שמתלהב ומלהיב אותי על התחכום והאלגנטיות של המוצרים יצרה חיבור רגשי שלא הופיע אצל המתחרים וחיזק מאד את נאמנות הלקוחות.

על התשובה של Best Buy למהלך אכתוב בהזדמנות אחרת. ועד אז – מה תעשו השנה שיגדיל את הנאמנות המצבית של הלקוחות שלכם?

Think Fresh! יהב לוי

Envelope

לשליחת מייל לחצו כאן

איך תוודאו שהעסק שלכם לא בספירלת מוות?
אופורטוניזם לעומת תכנון בעסקי שימור לקוחות
אם הארגון שלכם לא היה קיים – מה היה חסר בעולם?
בלוג

אם הארגון שלכם לא היה קיים – מה היה חסר בעולם?

כשיש לכם חזון שהוא תכלית, שעונה על השאלה "אם לא הייתם קיימים – מה היה חסר בעולם" או על השאלה

קרא עוד ←
אופורטוניזם לעומת תכנון בעסקי שימור לקוחות
בלוג

אופורטוניזם לעומת תכנון בעסקי שימור לקוחות

אחד הדברים שלקוחות מבקשים (לא בצורה ישירה כמובן, אלא כתובנות ממחקרים) זו היכולת של הפלטפורמה לעשות אוצרות / Curation של

קרא עוד ←
על לקוחות. סוגי נאמנות והאם אתם שואלים את השאלה החשובה
בלוג

על לקוחות. סוגי נאמנות והאם אתם שואלים את השאלה החשובה

פוסט #2 בסדרת Deep Marketing כשמדברים על Deep Marketing בסופו של דבר עוסקים בשאלה בסיסית: איך נגביר נאמנות או שימוש

קרא עוד ←
איך תוודאו שהעסק שלכם לא בספירלת מוות?
בלוג

איך תוודאו שהעסק שלכם לא בספירלת מוות?

מה הבינו בחברת סיילספורס ואיך שימוש בכלים מתחום ה Customer Success מצמצם נטישה ומגביר שימור הלקוחות הקיימים. זה לב תחום

קרא עוד ←
כמה שווה חדשנות?
בלוג

כמה שווה חדשנות?

  כולם אומרים שחדשנות תורמת לעסקים, השאלה עד כמה באמת תורמת? במיוחד בגלל שקשה מאוד למדוד את התרומה של חדשנות

קרא עוד ←
למה קשה לנו לחבק שינויים בעידן ה-VUCA?
בלוג

למה קשה לנו לחבק שינויים בעידן ה-VUCA?

האם הייתם מוכנים שנני-רובוט ישמור על ילדיכם, בני 2-3 חודשים ועד גיל 9 שנים? במחקר שנערך בארה"ב, על ידי ענקית הטכנולוגיות,

קרא עוד ←
איך שמים לקוח, יזם ואת המציאות באותו עמוד?
בלוג

איך שמים לקוח, יזם ואת המציאות באותו עמוד?

כמי שמלווה מחלקות מוצר או מנהלי PMO בפרויקטים גדולים, זה תמיד מפתיע אותי. הפער בין הידיעה שאיתה יוצאים לדרך "זה

קרא עוד ←
   המשיכו להתעדכן
   קישורים מהירים
  • Fresh Blue
  • 054-4333175 // 054-2428097
  • אודות
  • לקוחות! הצלחות
  • צור קשר
   יצירת קשר
נבנה ע״י TechJump, העסק החברתי לבניית אתרים
כל הזכויות שמורות ל- Fresh Blue
פודקאסט<i style='margin-right:10px; transform: rotate(90deg);' class='fa fa-headphones'></i>
close slider

איך לנהל צוות רב דורי - X, Y, Z ואלפא

גלית לוי בשיחה מרתקת עם עדי נודל, בפודקאסט יוצאות מן הכלל. מדברת על מהם מנועי המוטיבציה השונים של הדורות, איך יוצרים תהליכי אונבורדינג שמעודדים השראות של דור ה-Z, ואיך מנהלים צוות רב דורי מדור - X, Y, Z ואלפא

לפודקאסט
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס