Fresh Blue
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • פודקאסט
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • פודקאסט
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר
Fresh Blue
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • פודקאסט
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • פודקאסט
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר

אם הארגון שלכם לא היה קיים – מה היה חסר בעולם?

קצב השינויים המהיר בעידן ה-"VUCA" מקשה על מנהלים וארגונים לצפות ולתכנן לטווח הרחוק. כתוצאה מכך התפתחה אצלם התפיסה שתמונת העתיד משתנה בטווחים קצרים, ולכן הם מפסיקים לפעול מתוך חזון ארגוני-ניהולי, ומתמקדים באסטרטגיות אג'ליות. 
ג'ים קולינס, מהחוקרים המובילים בעולם בתחום הארגונים, מפרסם בספר שכתב בשנות ה- 90, "לנצח נבנו", מחקר בו הוא מדגים שהחברות העסקיות המפוארות והמצליחות בעולם, אלה שעיצבו, השפיעו ואף שינו במידה משמעותית את פני ההיסטוריה, הפכו לכאלה בעיקר בזכות חזון שנבנה לנצח.
חברת דיסני מוכיחה איך חזון שנבנה לנצח, יכול לאפשר לארגון להמציא את עצמו מחדש לאורך 99 שנים, מבלי לשנותו בעת חילופי מנהלים, שינויים בכללי המשחק בסביבה העסקית, ואפילו לא בתקופת מגפת הקורונה.
המודל העסקי ששירת את חברת דיסני מהקמתה ועד לתחילת הקורונה היה ליצור סיפור ולגבות כסף בדרכים שמאירות את הסיפורים לחיים, למשל קולנוע, מרצ'נדייז, פארקים וכו'.
עם תחילתה של מגפת הקורונה נסגרו הפארקים ואולמות הקולנוע ועוד. החברה נעצרה. 
החזון של דיסני "להסב אושר להמונים" התממש באמצעות שירותי הסטירמינג של "דיסני +" שהפכו להיות מרכז החברה והובילו לבניית מודל עסקי חדש הנשען על תוכן ולא על חוויות מבוססות סיפורים. תוך שנה אחת בלבד, הגיעה חברת דיסני למחצית מכמות המנויים של חברת הסטרימינג הגדולה בעולם,  נטפליקס, כך הפכה להיות מחברת בידור לחברת סטרימינג, המציאה את עצמה מחדש, ועדיין ממשיכה להסב אושר, והפעם – להמון גדול הרבה יותר.
דיסני של היום שונה לגמרי מדיסני של לפני הקורונה, והחזון הארגוני שלה מהווה כוכב צפון בתקופות סוערות ובשוך הסערה.
כשיש לכם חזון שהוא תכלית, שעונה על השאלה "אם לא הייתם קיימים – מה היה חסר בעולם" או על השאלה "לשם מה?" יש לכם כוכב שבזכותו האתגרים הניהוליים איתם תתמודדו לא יסיטו אתכם מהמהות שאתם רוצים לממש.
סיבה מעולה נוספת למה לא כדאי לכם לוותר על החזון הארגוני, קשורה לתופעת "ההתפטרות השקטה". ג'ים קולינס מצא שחזון הוא הדרך הטובה ביותר לחבר עובדים לארגון. ככל שהחוויה של העובד היא שהחזון האישי שלו  מתממש באמצעות החזון הארגוני, רמת המחוברות והמוטיבציה שלו גדלה. 
החזון מאפשר לכל עובד לבטא את עצמו בתוך המהות של הארגון, להרגיש חלק ממשהו גדול יותר מעצמו וכמובן, החזון הארגוני מהווה עבורו עוגן במצבי אי וודאות ותחושת חוסר מוטיבציה.
איך תגבשו חזון או תוודאו שהחזון שלכם נבנה לנצח? תשאלו את עצמכם, אם הארגון שלכם לא היה קיים, מה היה חסר בעולם? ותבדקו שהתשובה שלכם מציגה מטרה גדולה ונעלה עם חיבור אידיאולוגי, רגשי, פילוסופי, ומנוסחת במשפט אחד בלבד.
 

Think Fresh! גלית לוי

Envelope

לשליחת מייל לחצו כאן

אופורטוניזם לעומת תכנון בעסקי שימור לקוחות
אם הארגון שלכם לא היה קיים – מה היה חסר בעולם?
בלוג

אם הארגון שלכם לא היה קיים – מה היה חסר בעולם?

כשיש לכם חזון שהוא תכלית, שעונה על השאלה "אם לא הייתם קיימים – מה היה חסר בעולם" או על השאלה

קרא עוד ←
אופורטוניזם לעומת תכנון בעסקי שימור לקוחות
בלוג

אופורטוניזם לעומת תכנון בעסקי שימור לקוחות

אחד הדברים שלקוחות מבקשים (לא בצורה ישירה כמובן, אלא כתובנות ממחקרים) זו היכולת של הפלטפורמה לעשות אוצרות / Curation של

קרא עוד ←
על לקוחות. סוגי נאמנות והאם אתם שואלים את השאלה החשובה
בלוג

על לקוחות. סוגי נאמנות והאם אתם שואלים את השאלה החשובה

פוסט #2 בסדרת Deep Marketing כשמדברים על Deep Marketing בסופו של דבר עוסקים בשאלה בסיסית: איך נגביר נאמנות או שימוש

קרא עוד ←
איך תוודאו שהעסק שלכם לא בספירלת מוות?
בלוג

איך תוודאו שהעסק שלכם לא בספירלת מוות?

מה הבינו בחברת סיילספורס ואיך שימוש בכלים מתחום ה Customer Success מצמצם נטישה ומגביר שימור הלקוחות הקיימים. זה לב תחום

קרא עוד ←
כמה שווה חדשנות?
בלוג

כמה שווה חדשנות?

  כולם אומרים שחדשנות תורמת לעסקים, השאלה עד כמה באמת תורמת? במיוחד בגלל שקשה מאוד למדוד את התרומה של חדשנות

קרא עוד ←
למה קשה לנו לחבק שינויים בעידן ה-VUCA?
בלוג

למה קשה לנו לחבק שינויים בעידן ה-VUCA?

האם הייתם מוכנים שנני-רובוט ישמור על ילדיכם, בני 2-3 חודשים ועד גיל 9 שנים? במחקר שנערך בארה"ב, על ידי ענקית הטכנולוגיות,

קרא עוד ←
איך שמים לקוח, יזם ואת המציאות באותו עמוד?
בלוג

איך שמים לקוח, יזם ואת המציאות באותו עמוד?

כמי שמלווה מחלקות מוצר או מנהלי PMO בפרויקטים גדולים, זה תמיד מפתיע אותי. הפער בין הידיעה שאיתה יוצאים לדרך "זה

קרא עוד ←
   המשיכו להתעדכן
   קישורים מהירים
  • Fresh Blue
  • 054-4333175 // 054-2428097
  • אודות
  • לקוחות! הצלחות
  • צור קשר
   יצירת קשר
נבנה ע״י TechJump, העסק החברתי לבניית אתרים
כל הזכויות שמורות ל- Fresh Blue
פודקאסט<i style='margin-right:10px; transform: rotate(90deg);' class='fa fa-headphones'></i>
close slider

איך לנהל צוות רב דורי - X, Y, Z ואלפא

גלית לוי בשיחה מרתקת עם עדי נודל, בפודקאסט יוצאות מן הכלל. מדברת על מהם מנועי המוטיבציה השונים של הדורות, איך יוצרים תהליכי אונבורדינג שמעודדים השראות של דור ה-Z, ואיך מנהלים צוות רב דורי מדור - X, Y, Z ואלפא

לפודקאסט
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס