Fresh Blue
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר
Fresh Blue
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר
  • עמוד בית
  • אודות
  • פתרונות
  • בלוג
  • לקוחות – הצלחות
  • צור קשר

אופורטיוניזם לעומת תכנון בעסקי שימור לקוחות. מחשבות לקראת 2021

פוסט #3 בסדרת Deep Marketing

“In traditional businesses the customer relations ends with purchasing, but in the subscription businesses the customer relationship began with the purchasing“

הציטטה שלמעלה מתוך הספר המצוין (לטעמי..)

Customer Success – how innovative companies are reducing churn and growing recurring revenue by  Nick Mehta; Dan Steinman; Lincoln Murphy / Wiley 2016

פוגשת אותי לא מעט בפרויקטים שונים. אחת הדוגמאות שאני שואב מהן הרבה השראה זו תעשיית המוזיקה. קודם כל כי מחזיק מעצמי אודיופיל. כי לא יכול בלי מוזיקה (ויעידו 8 אפליקציות הסטרימינג שאני טוחן) ולבסוף – כי השינוי שהתעשיה עברה עם המעבר לענן, האפשרות “להשתמש” במשאב ולהשאיר אותו שלם, האפשרות “אכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה” ויותר מזה  – להצביע על הדבר החמקמק הזה שנקרא טעם אישי ולקחת אותי עוד תחנה אחת קדימה, לגרום לי לחזור שוב ושוב להתשמש במוצר בגלל בחירה נכונה ומאתגרת של תוכן, מאד רלוונטי לעובדה שהיום ביותר ויותר מקרים אני משתמש בתוכן, אפילו יכול להוריד אותו ולחזור אליו מאוחר יותר ובאותה מידה הוא מגיע למליוני משתמשים ולקוחות אחרים.

למה זה חשוב? כי אחת השאלות היצירתיות בעיני זה השימוש שתעשו במודל העסקי הזה וביכולות הללו במוצר שלכם השנה. 

הלקוחות הקיימים שלכם והיכולת להעמיק איתם פעילות זו המהות של תחום ה Deep Marketing ובמה זה שונה מ CRM רגיל? ביכולת לנטר לחיוב את העדפות, הטעמים והמסלול הייחודי שאני עושה במוצר שלכם ולהציע לי עולמות תוכן רלוונטיים. שוב, מעולמות המוזיקה השימוש שספוטיפי עושה מופלא ונכון הרבה יותר מזה שאפל עושה (למרות קפיצת המדרגה במוצר ובאלגוריתמיקה של האחרונים). 

אחד הדברים שלקוחות מבקשים (לא בצורה ישירה כמובן, אלא כתובנות ממחקרים) זו היכולת של הפלטפורמה לעשות אוצרות / Curation של הידע בכדי לסקרן אותם וכתוצאה – לגרום להם להיות מחויבים יותר. כולנו רוצים לקוחות מחויבים יותר, נכון?

נקפוץ לעולם תוכן אחר לרגע – באפליקציות כושר הבעיה הזו מתחזקת שבעתיים. עשיתי תוכנית אימון? איך התוכנית הזו יכולה להיו התחלה של פליי ליסט אופציונאלי? מה הבנתם עלי כלקוח ואיך אתם מציעים לי את השלב הבא במסע שירגיש “תפור” עלי גם אם הוא מוצע ל 20K לקוחות אחרים?

זה האתגר הגדול של Deep marketing ב 2021 והלאה – ואם להציע לעוד ציטטה/שאלה  מהספר שהזכרתי למעלה, איך ב 2021 תעשו עוד צעד כתשובה לשאלה:

“How can you grow the value of your installed based customers? “

שלש נקודות למחשבה (כי לכל סיפור יש לקח..)

  1. בשביל ליצור נאמנות מצבית אצל לקוחות צריך לעבור לאוצרות חכמה של התכנים שקיימים אצלכם. חכמה במובן של מותאמת אישית. די להיות גנרים וכוללנים. זה משעמם ועם יכולת חיתוך וסגמנטציה אין סיבה שלא תעשו את התוספת שמשאירה את הלקוח מחובר.
  2. המשכיות לעומת חד פעמיות (אופורטיוניזם) – איך האינטראקציה האחת דוחפת לזו שאחריה? המוצר שלכם והמסר יכולים לייצר המשכיות דרך חוויה ותחושה שהפלטפורמה רואה אותי כלקוח ו”מחכה” לי?
  3. לבנות Customer Health Model כבר כתבתי על זה וכמה זה חשוב. אחזק: לא כל הלקוחות נולדו שווים אבל יש להם יותר מהמשותף משאתם חושבים. תזהו את אלו שחשוב יותר להניע. עסקית. זו שנה לא פשוטה. בואו נתמקד.  
  4. הופה, איך נקודה רביעית כשכתבתי שיש שלש? האחרונה חביבה מחוץ לספירה. שתהייה לכולנו שנה אזרחית טובה. נקודה. 

תשנו. לחיוב.

קרדיט לתמונה: <a href=’https://www.freepik.com/vectors/background’>Background vector created by pikisuperstar – www.freepik.com</a>

Envelope

לשליחת מייל לחצו כאן

על לקוחות. סוגי נאמנות והאם אתם שואלים את השאלה החשובה ל 2021 // יהב לוי
אופורטיוניזם לעומת תכנון בעסקי שימור לקוחות. מחשבות לקראת 2021
בלוג

אופורטיוניזם לעומת תכנון בעסקי שימור לקוחות. מחשבות לקראת 2021

אחד הדברים שלקוחות מבקשים (לא בצורה ישירה כמובן, אלא כתובנות ממחקרים) זו היכולת של הפלטפורמה לעשות אוצרות / Curation של

קרא עוד ←
על לקוחות. סוגי נאמנות והאם אתם שואלים את השאלה החשובה ל 2021 // יהב לוי
בלוג

על לקוחות. סוגי נאמנות והאם אתם שואלים את השאלה החשובה ל 2021 // יהב לוי

פוסט #2 בסדרת Deep Marketing כשמדברים על Deep Marketing בסופו של דבר עוסקים בשאלה בסיסית: איך נגביר נאמנות או שימוש

קרא עוד ←
איך תוודאו שהעסק שלכם לא בספירלת מוות? // יהב לוי
בלוג

איך תוודאו שהעסק שלכם לא בספירלת מוות? // יהב לוי

מה הבינו בחברת סיילספורס ואיך שימוש בכלים מתחום ה Customer Success מצמצם נטישה ומגביר שימור הלקוחות הקיימים. זה לב תחום

קרא עוד ←
כמה שווה חדשנות? // יהב לוי
בלוג

כמה שווה חדשנות? // יהב לוי

כולם אומרים שחדשנות תורמת לעסקים, השאלה עד כמה באמת תורמת? במיוחד בגלל שקשה מאוד למדוד את התרומה של חדשנות לעסק.

קרא עוד ←
למה קשה לנו לחבק שינויים בעידן הדיגיטלי? // גלית לוי
בלוג

למה קשה לנו לחבק שינויים בעידן הדיגיטלי? // גלית לוי

האם הייתם מוכנים שנני-רובוט ישמור על ילדיכם, בני 2-3 חודשים ועד גיל 9 שנים?במחקר שנערך בארה”ב, על ידי ענקית הטכנולוגיות,

קרא עוד ←
למה ואיך לשים אותך (הלקוח) אותי (היזם/מוביל הפרויקט) ואת המציאות באותו עמוד? // יהב לוי
בלוג

למה ואיך לשים אותך (הלקוח) אותי (היזם/מוביל הפרויקט) ואת המציאות באותו עמוד? // יהב לוי

כמי שמלווה מחלקות מוצר או מנהלי PMO בפרויקטים גדולים, זה תמיד מפתיע אותי. הפער בין הידיעה שאיתה יוצאים לדרך “זה

קרא עוד ←
   המשיכו להתעדכן
   קישורים מהירים
  • Fresh Blue
  • 079-572-9178
  • אודות
  • לקוחות! הצלחות
  • צור קשר
   יצירת קשר
נבנה ע״י TechJump, העסק החברתי לבניית אתרים
כל הזכויות שמורות ל- Fresh Blue
פודקאסט
close slider

פרק 11 עם יהב לוי

האורח שלי בפרק הזה הוא יהב לוי, המייסד והמנהל של Fresh Blue חברה שמייעצת בתחום מחקר הלקוח, מוביל את האקסלרטור של שנקר ומרצה באונ' ת"א. בעברו יהב ניהול את חטיבת מחקר הלקוחות ב888 במשך עשור ובעיקר בשנות הצמיחה המשמעותית שלה. אפשר להגיד שיהב הוא פסיכולוג חברתי במקצועו שמצא את עצמו בצד הטכנולוגי של מערכת היחסים אדם-מחשב...

לפוסטקסט
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס